Translate

dijous, 19 d’abril del 2012

CRÒNICA MARATÓ DE PARIS DEL SERGI


 


Marató de Paris 15-04-2012



PER QUÈ PARIS?
Fa temps que tenia decidit que volia tornar a Paris per fer una cosa personal amb la Bea.Fa uns mesos , em vaig apuntar a la marató amb l'excusa perfecta per a tornar-hi.També , aquesta era la meva marató numero 10 i volia que fos en un lloc especial.

PREPARACIÓ
Degut a lo que volia fer a Paris , podriem dir que he tingut més el cap en un altre lloc que en la marató , però tot i així 14 setmanes abans em vaig decidir a començar a fer 4 dies a la setmana i fer les tirades llargues.Jo no segueixo cap pla d'entrenament , nomès m'obligo a que cada setmana em surtin uns 70-75 kms i hi hagui una sessió de peses i una tirada llarga.Aquesta preparació m'ha costat moltíssim , diria que la que més de totes les maratons que he fet fins ara.No estava molt motivat , tot i trobar-me en un estat de forma molt bo.Al final , 14 setmanes se m'han fet llargues i he arribat una mica cansat al final.Es possible que sigui la última vegada que faig això durant 14 setmanes.

VIATGE
vaig agafar el tren Elipsos a Bcn el dijous.Es un tren en el que viatges durant la nit , i arrivès a Paris el dia seguent a primera hora del matí.Haviem agafat un camarot doble per la Bea i per a mi , però uns problemes unes setmanes abans , va fer que haguès de marchar sol.La Bea va agafar un avió el dissabte al matí.La llastima va ser , que al tren ens van assignar una habitació millor de la que ens tocava(coses de promoció , em van dir) i la Bea no va poder gaudir-ho.Teniem ducha al camarot , teniem el sopar gratis i de carta , necesser completissims etc.Jo tampoc vaig poder gaudir-ho molt doncs tenia diarrea que arrosegava desde dimarts i per sopar vaig menjar-me un arros que portava fet.La cara del camarer quan li deia que renunciava al sopar de carta i si em podia escalfar un arros , no tenia preu.Tot i així vaig agafar un segon plat per a provar-ho.Desprès de descansar(dic descansar doncs dormir al tren es més complicat) unes hores ,a primera hora del matí ja estava a Paris.

ELS DIES ABANS DE LA MARATÓ


Divendres a primera hora ja estava a l'hotel.Un Ibis que estava bastant bé al barri de Cambronne.En aquest mateix hotel també i venien el David Valls i el Miquel Seseras i les seves dones.En un principi , divendres ja haviem de fer bastantes coses amb la Bea , però al no arribar ella fins dissabte em vaig dedicar el divendres al matí a passejar per el barri de l'hotel.Vaig aprofitar també per fer el trajecte en metro fins a la sortida a l'arc del triomf i vaig anar a veure l'avinguda de l'arribada , on el divendres ja estaven montant totes les coses.Desprès de dinar , a la tarde vaig anar a buscar els dorsals a la fira del corredor que estava situada al parc des expositions de Versailles.La fira era gegant i estava plena de gent , tot i així no vaig tenir cap problema en agafar els dorsals.Per el que em van comentar el David i el Miquel , el dissabte a la tarde hi havia més d'un km de cua per agafar el dorsal i entrar a la expo.Hi havia 43.000 inscrits.
Dissabte al matí , em vaig aixecar d'hora i vaig anar a l'aeroport Charles de Gaulle a buscar a la Bea.També arrivaben en el mateix vol el David i el Miquel i les seves dones.Desprès de saludar-nos tots a l'aeroport , vam anar cap a l'hotel.Vam dinar tots plegats en un italià i a la tarde mentres ells anaven a la fira del corredor , la Bea i jo vam anar a veure diverses coses per Paris.A la nit , vam sopar sols doncs el David i el Miquel , encara estaven fent turisme amb les seves dones i vam quedar una mica més tard a l'hotel.Quan van arribar , vam quedar per l'hora de trobar-nos al dia seguent i vam anar a dormir sabent que el FCB perdia 1-0.Al cap d'una estona d'estar al llit , cap allà les 23'40 em va arribar un sms del Miquel que em deia que el Fcb havia remontat.Així ens vam ficar a dormir una mica més contents del que ja estavem.

LA CURSA

A les 7'15 del matí haviem quedat al hall de l'hotel per anar cap a la sortida.Feia bastant aire i fred.Vam agafar el metro i en uns 20 minuts ja estavem a l'arc de triomf.

Un cop arribats allí , vam anar a refugiar-nos en un macdonalds.Vaig aprofitar per anar al wc i em vaig preparar per la marató.El Miquel i el David , van marchar abans doncs havien d'entrar al seu calaix de les 3h30' i era molt més multitudinari.Jo havia acreditat marca i sortia amb un dorsal preferent en el primer calaix , on no hi havia tanta gent.La veritat es que va anar força bé fer això doncs al calaix , no hi havia molta gent i no em va costar res entrar ni mourem per allí.Inclùs a la Bea , no li va ser difícil de localitzar-me i va poder tirar-me unes fotos.



10 minuts abans de la sortida , vaig entrar al calaix , i nomès entar-hi sentò que em criden.Eren el Sisco de Ponts i el Paco de Lleida que estaven en el calaix de desprès del meu.Com s'havien ficat al principi em van veure i vam poder parlar una estona.Mentre parlava amb ells , em vaig pujar una mica a la valla que separava els calaixos i la vista de la sortida cap a endarrera era espectacular.Hi havien unes 42.000 persones darrera meu a la avinguda dels champs Elysees i amb l'arc de triomf de fons.Desprès de saludar-los , em vaig ficar entre mig de la gent i em vaig treure la bossa de protecció del fred que ens havien donat.La Bea em va explicar desprès que es va quedar impressionada de la quantitat de gent pobra que hi havia a la sortida i que arroplegaven totes les samarretes,jerseys,menjar,beure,etc que nosaltres tiravem abans de la sortida.Ja es cert , ja que moltes vegades no valorem el que tenim.
Quedaven ja nomès 5 minuts per la sortida i vaig començar a pensar.Llavors em va passar una cosa que no m'havia passat des de la primera marató.Vaig emocionar-me.Em va passar com a les pel-licules.Semblava que s'havia aturat tot i estava jo allà al mig.Recordo que m'anava dient a mi mateix:
"Osti Sergi , estas a Paris a punt de fer una marató.Et recordes quan eres petit i senties com el Felip,El Josep Admetlla , el Choli i els altres t'explicaven histories de les maratons i somiaves un dia a fer-ni una.Ara estas a punt de fer la numero 10 i a Paris.També vaig començar a enrecordar-me de tú i de per què aixeco el braç cap al cel a cada arribada."
Sense adonar-m'en m'havia emocionat.Es va donar la sortida i em vaig trobar corrent amb 43.000 persones.Mentre corriem per l'avinguda dels camps Elysis , també pensava en la de Tours de França que he vist per la tv i que acavaben aquí.Els primers kms van ser una mica perillosos.Jo anava mirant la ciutat , però havies de vigilar bastant doncs hi havia molta gent corrent , moltes entrempussades , creuaments de gent etc.Vaig agafar un ritme comode de entre 4'05 i 4'10 i vaig anar fent.El primer avituallament , va ser com una guerra.Creuaments,espentes,botelles i taps volant , moltissimes botelles per terra que feien perillos el chafar-ne alguna etc.Porto 200 curses i no havia vist mai això encara.Al km5 jo anava el 1300 més o menys.Si amb 1000 tios al davant ja passava això , els 34.000 que venien darrera debia ser flipant. Em vaig pendre l'avituallament amb molta tranquilitat i vaig continuar corrent.Al km 7 , ja havia hagut de parar a pixar doncs el fred que tenia m'hi havia obligat.Fins a la mitja marató vaig anar fent , al mateix ritme i vigilant no patir un ensurt , mentres anava contemplant la ciutat.L'ambient de gent del públic era espectacular.Durant el recorregut , vam passar per llocs com el grand Palais,la plaça de la concorde,el museu del Louvre,la bastille,notre damme,tour effiel,etc.Un recorregut bastant distret on la pitjor part era al final.
Fins la mitja marató vaig anar fent.Vaig passar-la amb 1h27'23" bastant tranquil i em trovaba molt bé.Desprès de la mitja em vaig ficar a un costat de la riada humana i vaig començar a adelantar gent.Per que us feu una idea , al km 5 anava el 1300 i al final vaig arrivar el 520.Vaig passar 800 persones.Al 24 em va caure el Tap de xuclar a terra doncs tenia les mans gelades i al ajupir-me , vaig haver de vigilar doncs les cames ja començaven a avisar del pas dels kms.Feia bastant aire fort i fred , però tot i així estava gaudint molt.Vaig decidir correr amb un cinturó amb dos botelletes doncs no donaven beguda energetica fins al 33 , i com que no prenc gels ni coses així em va semblar que nomès amb aigua no en tindria prou.Van anar passant els kms i anava molt bé.Passat el km 30 , vaig decidir apretar una mica el ritme.Aquí ja vaig començar a adelantar força gent.Haviem passat també per moltes zones amb adoquins , que a Paris n'està ple.Del 30 fins a la meta vaig concentrar-me més i vaig decidir d'apretar una mica més .Es la zona més lletja de la marató doncs la major part de kms transcorreixen per un parc , i es on hi ha menys públic.També fa una mica de lleugera pujada , lo que seria un falso llano.Els últims 7kms i 195 metres em surten a una mitja de 3'59" i els últims 3 kms tot i l'aire en contra anava bastant ràpid.A l'arrivada , vaig poder veure a la Bea que em va cridar entre la gent i vaig poder acabar la meva 10a marató(9 d'asfalt i 1 de muntanya) en un temps de 2h53'17".Acavaba de fer la 8a marató seguida per sota de les 3h.


Desprès del retrobament amb la Bea i les dones del David i el Miquel , vam esperar una estona a que ells arrivessin.Degut a la gentada que hi havia i al fred que feia , vaig haver de marchar cap a l'hotel a duchar-me.A l'hotel ens vam retorbar tots i vam comentar ràpidament com havia anat doncs ells marchaven cap a l'aeroport.Amb la Bea , desprès de dinar un bon kebab amb patates fregides , vam continuar visitant la ciutat fins a dimarts.



10 comentaris:

  1. Ets un animal. Enhorabona Sergi. Segur que en cauran com a mínim una 20 més. Genial la crónica de la cursa.
    Salut i cames.

    ResponElimina
  2. Enhorabona, Sergi!
    Ja vec que t'has habituat a fer les maratons sempre per sota de 2h 55'. Ets un autentic crack!!!!

    Records des de Tàrrega i a veure si et connectes més al fòrum de km=0.

    Una abraçada!!!!

    ResponElimina
  3. Felicitats Sergi, per la cursa, per la crònica, i pel tema personal je je !!

    És un privilegi tenir-te com a amic i membre de TREMP RUNNERS.

    SALUT I A CÓRRER !!!!

    ResponElimina
  4. M'afegeixo a les felicitacions. Una gran marca i a més a més fent la segona mitja molt més ràpida que la primera, molt meritori

    Records des de la Plana de Vic

    ResponElimina
  5. Dr. Fernando Pifarré.(Lleida). Metge de l'Esport i Podòleg19 d’abril del 2012, a les 22:21

    Felicitats Sergi. Ets un Krack

    ResponElimina
  6. Va ser un plaer passar unes bones estones amb tots vosaltres...Fer-la petar, riure, jalar i correr x descomptat.Una bona primera experiència i a per la propera.

    ResponElimina
  7. Es nota que vas disfrutar... ets com el Barça i els jugadors ... s'ho passen bé jugant a futbol i se'ls hi nota! Felicitats!

    ResponElimina
  8. Jo no soc cap crack ni res per l'estil , ni faig cap cosa fora de lo normal.Simplement m'encanta l'esport i gaudeixo molt practicant-lo.Si la meva crònica serveix per a que algú li agafin ganes de fer una marató o de solsament sortir a correr una estona doncs ja estarè satisfet.Jo intento aplicar a l'esport la màxima de lo important es participar , però hi afegueixo també que lo important es coneixer gent , fer amics i gaudir amb el que fas.Veure com a Tremp , Lleida,Tarrega,la plana de Vic o d'altres llocs de Catalunya sempre puc trobar un conegut que comparteixi la mateixa afició que jo a l'esport i amb el qual puc saludar-me i xarrar una estona , per a mi no te preu.Son molts els coneguts que he fet al llarg d'aquestos anys practicant esport i això es molt bonic.També veure com al meu poble a Tremp , la gent està amb ganes de fer esport , a mi em fa molt feliç.Gràcies a tots pels vostres comentaris!!

    Sergi

    ResponElimina
  9. Bravo sergi tu as currat.
    Al final sempre es recull.Enhorabona!!

    ResponElimina
  10. I es clar que ets un CRACK,ENHORABONA una vegada més,gracies per la crònica,m'ha impactat lo de"Passat el km 30 , vaig decidir apretar una mica el ritme.",com es fa fiera per apretar al Km30?????,esta clar que sense les 14 setmanes es gairebé impossible plantejar-se un repte així però tu sergi estas fet d'una altra pasta al km30 que la gent "normal" comença a fer figa vas tu i comences a apretar,ETS UN CRACK,be Sergi EHNORABONA una vegada mes i sinó passa res ens veiem a Torrefarrera.

    ResponElimina