Translate

dimecres, 15 de gener del 2014

El nostre amic i company Carlos Senye, a l'entrevista...


En primer lloc donar-te les gràcies Carlos, per estrenar la nova temporada d'entrevistes als Tremprunners, i felicitar-te pel teu coratge en l'esport, estàs demostrant ser un dels TOP del nostre grup de corredors i corredores, has fet un salt qualitatiu impressionant en poc temps, i això dóna els fruits que merescudament estas recollint. Gràcies altre cop, per tot el que signifiques per nosaltres, va no m'enrotllo més, que el protagonista d'aquest post ets tu!! L'entrevista m'ha emocionat, no us la perdeu...




Avui coneixerem una mica més al Carlos Senyé. Gràcies Carlos per compartir-ho amb nosaltres.

PER QUÈ CORRER?
Les coses de vegades no se sap per que passen però passen. Desprès de quedar-me a l’atur i estar molt de temps bastant futut i tirat al sofà de casa, un bon dia vai decidir de surtir a caminar 4 horetes per les montanyes i esbaiolar-me una mica. L’endemà hi vai tornar i l’altre tambe i l’altre, fins que als pocs dies vai començar a marcar-me petits objectius com fer 10 km amb una hora i quart. Si ja se que això no es re, però pesant 96 kilos i 15 anys de no fer res d’esport, va ser un gran objectiu. I així es com vai començar a correr, i en dos mesos i 20 kilets menos ja podia correr els meu deu kilometres amb 50 min.

DESDE QUAN?
Justament aquest mes de Febrer fa dos anys que vai començar amb tot aquest mundillo que era totalment desconegut per a mi.

PRIMERA CURSA?
La primera cursa i gran repte personal i super orgullós de haver-ho fet va ser la caminada de Adons-Tremp. Va ser tota una experiència. Lo primer que vai pensar que on m’havia fotut, 34 km eren una animalada. Però després dels nervis de la sortida, el patiment en aquella pujada que era interminable i la fatiga de Gurp a Tremp, veure a la meva familia a l’arribada aplaudint lo que havia aconseguit, crec que va ser allò lo que me va motivar per no parar.

QUANTES N'HAS FET?
Bufff…no se si moltes o poques preo unes 38 mes o menos. Desde curses de 10 km, de 15, 20, 30, 54, una crono de 5 amb raquetes de neu i la ultra d’Ager de 107km que me vai retirar al km 60. Però en totes i cada una d’elles disfrutant i coneixent gent molt i molt gran.

MARQUES?
El tema de marques, les úniques que tinc son les esgarrinxades que me foto per les muntanyes…jajaja…de moment no puc parlar de marques perque lo únic que intento es acabar les curses de la millor manera possible però en algunes curses que he repetit, si que he fet millors registres cada vegada però son registres mes que marques.

QUINA CURSA T'AGRADARIA FER O SOMNI COM A CORREDOR?
 No m’he plantejat, encara una cursa com per dir: aquesta seria el meu somni. Totes les que faig son grans reptes per mi, i un somni fa dos anys quant vai començar, i vaig veure per internet una cursa de 150km a Cadiz, vaig pensar que estaven ben bojos i que ja m’agradaria a mi de fer-ne alguna així. Doncs bé, el dia 7 de Març a les 6 de la tarde….patammmm…allí serè corrent la Ultra Trail Sierra del Bandolero a Cadiz. Si la puc acabar serà un somni fet realitat i ja parlarem llavors d’algun altre.

ALGUNA MANIA O SUPERSTICIÓ?
Jajaja…aquesta e bona. Si que en tinc una i es curiós perque sempre havia cregut que jo no era ni maniàtic ni supersticiós, però si. Quan me preparo per surtir a correr, ja sigui en cursa o a entrenar, a l’hora de vestir-me, sempre he pe posar-me el peu esquerre, es a dir, primer el mitjó esquerre, la cama esquerra dels pantalons o malles, la  sabata esquerra, si fa fred i porto manguitos, com no l’esquerre. Tret d’aquesta, ahh si, a les curses he de portar la meva gorra blanca. Ja veus un tipo rarot, però que vols soc de Talarn…jajaja

PLANIFIQUES L'ENTRENAMENT O AL TEU AIRE?
No tinc per costum marcar-me una rutina, però el si que faig es estudiar-me be les curses tant en quilometratge i perfils i procuro entrenar una mica amb lo que me trobaré el dia de la cursa. Però m’agrada molt anar al meu aire i disfrutar cada sortida que fai. Últimament la única cosa que si que fai a part d’entrenar i no havia fet fins ara es prendrem un complex vitamínic de la casa Herbalife, el Prolong, que el que si he notat es una millora important a l’hora d’aguantar tanta canya ja que en cada hora d’entrenament o cursa tenim unes carències i uns desgastos importants i gràcies al Prolong no tinc aquestes carències.

ZONES D'ENTRENAMENT I DIES PER SETMANA?
Tenim la gran sort de viure en un lloc fantàstic Així que cada raconet, cada vall i cada muntanya son genials. Totes les zones tenen un terreny i uns desnivells fabulosos, però de dilluns a dijous i per qüestió de horari ja que plego de treballar a les 7 de la tarde, surto per la zona de Claverol cap al roc de Pessonada, Sant Marti i Aramunt. El divendres al plegar al migdia ja tinc mes temps i puc aprofitar la llum del sol, intento fer Pobla-Tremp per Aramunt, i el cap de setmana o dissabte o diumenge alguna tirada de 5 a 9 horetes, si la neu ho permet per la zona de Espui o Estany Gento. Així que intento surtir bastant i descansar un o dos dies depenent dels km que porti a les cames

MÚSICA PER CORRER O NO?
Si que porto musica, sobretot quant porto alguns quilometres i se me fa pesat, m’enxufo ACDC i a tirar. També m’agrada molt la banda sonora de Gladiador i el Ultimo Mohicano i musica que me faci desconnectar.

SOL O ACOMPANYAT?
No tinc cap mena de problema en anar sol o anar acompanyat. Lo que si es cert que si estas preparant-te per alguna cursa, de vegades me sento millor sol pel fet que no m’agrada ni forçar a ningú ni ser un lastre. També es cert que en les tirades llargues de 9 hores sempre hi he anat sol, però si se surt a disfrutar crec que amb un bon grupillo, es disfruta molt.

FRED O CALOR?
jajaja…a l’estiu te fons i al hivern te geles, es el que te aquest país si surts cada dia a correr. Crec que soporto millor el calor que les temperatures sota zero però quan plou o neva disfruto moltissim.

MUNTANYA O ASFALT?
La cabra tira al monte. L’asfalt lo trobo molt sacrificat i molt mes dur que la montanya ja que aguantar els ritmes de una mitja o una marató es una passada i no estic fet per això, jo soc mes diesel i pit amunt.

TIPO DE KETS?
Això depèn molt del tipo de terreny, a mi per montanya o alta montanya me van molt be la sportiva ultra raptor, per pistes o terrenys durs m’han anat molt be les adidas i les asics pel poc asfalt que fai.

ALGUN IDOL EN L'ESPORT?
Idol com a tal no en tinc cap, lo que si sento es molta admiració per aquelles persones que desprès d’una jornada laboral se calcen los quets i surten a entrenar i estan allí davant. Aquestos si que son idols, mortals com tu i com jo que amb constància, sacrifici i molt esforç aconsegueixen els seus propòsits. Per aixó si hagués de triar un idol, en aquest cas seria una heroïna, la meva germana la Sivia Senye Enseñat, que tot i tenir artritis reumatoide allí esta batallant en cada repte que es proposa.

QUE SENTS EN UNA CURSA QUAN ESCOLTES ALLÒ DE, VISCA TREMP O VISCA EL PALLARS?
La veritat que es una pujada d’adrenalina brutal, se’t posa la pell de gallina. He fet algunes curses on només hi era jo com a Tremp Runner i sentir allò: mira un de Tremp. te dona piles per continuar. Es realment emotiu sentir-ho i veure aquelles marees grogues que hem fet per tot el territori, i orgullós de poder ser un mes de la gran família TREMP RUNNERS.

Molta salut i força per a tots i a continuar disfrutant tant de l’asfalt com de la montanya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada